Még mielőtt belecsapunk a lecsóba, nézzük meg mi is az a mumus Landing oldal?
A landing oldal (vagy érkezési oldal) egy speciálisan kialakított weboldal, amelyre a felhasználók akkor érkeznek, amikor egy hirdetésre vagy egy linkre kattintanak. A landing oldal célja, hogy a látogatókat egy (és szigorúan egy) meghatározott konverziós cél felé vezesse – például vásárlásra ösztönözze, regisztrációra, ajánlat elfogadására vagy információkérésre.
Fontos még, hogy a landing oldal 1 termék vagy szolgáltatáshoz kapcsolódik és nem küldözgeti a látogatót el az oldalról mindenféle külső hivatkozással.
- Digitális hirdetéseknél: Például Meta (Facebook, Instagram) hirdetésekhez. A landing oldal célzott élményt biztosít azoknak, akik a hirdetésre kattintanak.
- Email kampányoknál: Egy email kampányban elhelyezett link a landing oldalra irányítja az érdeklődőket, ahol több információt kaphatnak vagy végrehajthatják a kívánt akciót.
- Egyéb kampányoknál és promócióknál: Például egy új termék bevezetésekor vagy egy időszakos kedvezmény kapcsán.
Na de kell-e kötelezően landing oldalt használnom a kampányaimnál, avagy milyen előnyei vannak a landing oldalaknak?
Ha gyorsan és röviden akarom megválaszolni, akkor a kedvenc válaszom: attól függ! Mit akarsz hirdetni, mi a kampányod célja?
Hosszabb válasz esetén pedig azt tapasztaljuk, hogy inkább azok a kivételek, amikor nem szükséges a landing oldalak használata, többségében pedig elengedhetetlen, hogy kapcsolódjon 1-1 kampányhoz. Miért?
Nézzünk egy feliratkoztatási célú kampányt: te azt szeretnéd, hogy a potenciális vásárlóid feliratkozzanak a hírlevél listádra. A rossz hírem, hogy a “gyere és iratkozza fel mert csak” jellegű feliratkoztatások ma már nem működnek, ki kell fejtened nekik, hogy miért fogja nekik megérni, ha feliratkoznak, milyen értéket viszel az ő életükbe, ugyanis ma már az idő és a figyelem a legdrágább fizetőeszköz!
Esetleg még egy jó “csalit” is bedobhatsz, amiért cserébe feliratkoznak (valami olyan értékes anyagot ami most segíti őket a problémájuk megoldásában).
Egy értékesítési kampány esetében szintén nem elég, ha a hirdetés szövegében pár soron keresztül próbálod eladni a termékedet/szolgáltatásodat, ma már ennél sokkal több információra van szükségük a potenciális vásárlóknak a vásárláshoz. Ehhez pedig helyre van szükséged, amit a landing oldal biztosít számodra.
Ezen kívül a landing oldal a Meta pixel segítségével mérhetővé teszi a kampányaidat, tudni fogod hány ember látogatta meg az oldaladat, ott mit csináltak és remarketing közönségek létrehozását is lehetővé teszi (ha most nem érted miről van szó nem gond, itt a Hirdetéskezelési kisokos).
Összességében a landing oldalak a Meta hirdetések fontos eszközei, mivel segítik a hirdetések konverzióját, hatékonyabbá teszik az adatgyűjtést és lehetőséget adnak a kampányok folyamatos fejlesztésére.